Güvercin Ve Karınca Masalı - Eğitici Ve Eğlenceli Masallar

Bir varmış, bir yokmuş. Dünyada iyiler çokmuş. Çok uzak bir ormanda, masmavi bir göl varmış. Ormandaki hayvanlar, bu göle gelir, su içer, yüzer, eğlenirlermiş. Çok güzel bir yaz günü, kıpkırmızı gagalı, bembeyaz tüylü bir güvercin, uça uça bu göle gelmiş. Ak kanatlarıyla süzülmüş ve gölün kıyısına inmiş. Biraz su içip serinlemek istiyormuş. Ak kanatlı güvercin, gölün tatlı suyundan kana kana içmiş. Kıyıdaki tohumlardan yemiş.

Karnını doyurduktan sonra yeniden kanat çırpıp yükselmiş. Tam o sırada ufacık bir karıncanın göle düştüğünü görmesin mi!
Güvercin ile Karınca

Zavallı karınca, sudan çıkmak için çırpınıp duruyormuş. Küçücük bedeniyle kıyıya çıkmaya çalışıyormuş. Suyun bir altına giriyor, bir üstüne çıkıyor, kurtulmak için uğraşıyormuş. Bir yandan da,

- İmdaaat, imdaaat, diye bağırıyormuş.

Güvercin, karıncaya acımış.

- Zavallı küçük karınca. Korkma. Ben şimdi gelir sana yardım ederim, demiş.

Yakındaki ağaçtan gagasıyla büyükçe bir yaprak almış. Sonra bu yaprağı karıncanın yanına götürmüş. Suyun üstüne bırakmış. Karınca güçlükle yaprağın üstüne çıkmış. Çıkar çıkmaz derin bir nefes almış.

Sevinç içinde,

- Neyse ki kurtuldum, az daha boğulacaktım, demiş.

Güvercin, yaprağı gagasıyla çeke çeke kıyıya kadar getirmiş. Karınca yorgun argın kıyıya çıkmış.

Nefes nefese,

- Beni kurtarmasaydınız ne yapardım, bilmem. Size ne kadar teşekkür etsem az. Bu iyiliğinizi hiçbir zaman unutmayacağım. Kim bilir, belki bir gün ben de size iyilik yaparım, demiş.

Güvercin güzel gözleriyle tatlı tatlı bakmış;

- Benim için yardım etmek bir zevkti, demiş ve uçup karşıdaki ağacın dalına konmuş.

Sudan kurtulan karınca, yiyecek aramak için yürümeye başlamış. Az ilerideki meyve parçasına doğru ilerliyormuş ki bir de ne görsün? Karşısında elinde oku ve yayı olan bir avcı durmuyor mu! Avcı okunu hazırlamış, güvercine doğru bakıyormuş.


Güvercinle Karınca

Kendi kendine,

- Bu güvercin ne güzel bir av, diye düşünüyormuş.

Ama güvercin başka bir yere baktığı için, olanlardan habersizmiş. Akıllı karınca avcının yaptıklarını görmüş. Güvercinin avcıyı görmediğini de anlamış.

Korkuyla

- Eyvah, bu avcı güvercini vuracak. Onu kurtarmak için bir şeyler yapmalıyım, demiş.

Tüm gücüyle koşmuş. Avcının ayağına çıkmış. sonra '' hart '' diye avcının çıplak ayağından ısırmış. Avcı neye uğradığına şaşırmış. Canı acıdığı için,

- Ayağım, ayağım, diye bağırmış.


Karıncayla Güvercin

O zamana kadar hiçbir şeyden haberi olmayan güvercin, avcının sesini duymuş. Avcıyı görmüş. Tehlikeyi anlamış. Hemen kanatlarını açıp oradan uçup gitmiş. Güvercin yaptığı iyiliğin karşılığını işte böyle görmüş.

Karınca da, küçücük olduğu halde kendisinden çok büyük olan güvercini kurtarabildiği için çok sevinmiş. Mutlulukla yuvasına gitmiş. O beyaz tüylü tatlı güvercini hiçbir zaman unutmamış.

SORULAR

1. Bu masaldaki güvercin nasıl bir hayvandır?
a Yardımsever
b Üşengeç
c Utangaç

2. Bu masaldaki karınca nasıl bir hayvan değildir?
a Akıllı
b İyilikbilir
c Sinirli

3. Bu masaldan hangi dersi çıkaramayız?
a Herkesin kendine göre yapabileceği bir iyilik vardır.
b Büyük olanlar her zaman güçlüdür.
c İyilik yapan iyilik bulur.

4. Karınca '' imdaaat '' derken ne demek istiyor?
a Boğuluyorum
b Yardım istiyorum, yardım edin.
c Su çok derin

5. Güvercin gölün kıyısına ne için gelmiş?
a Karıncayı kurtarmak için
b Su içmek için
c Tüylerini temizlemek için

Yorum Gönder

0 Yorumlar